יבלות בכף הרגל? יבלות בידיים? המדריך המלא מרופא העור להיפטר מיבלות ויראליות

חושבים על הסרת יבלות בלייזר או בחנקן נוזלי? כדאי לחשוב שוב. יבלות הם וירוס שאותו המערכת החיסונית תסלק מעצמה. כל אחד יכול, קראו איך השיטה עובדת, ונסו בעצמכם.

מהי יבלת?

יבלת היא נגיף, וירוס, המוכר בשם HPV – Human Papilloma Virus השוכן על העור באופן נורמלי, וכאשר הוירוס חודר פנימה, נוצרת יבלת.

יבלות עלולות להיות מציקות, מכאיבות ואף מקשות על ההליכה כאשר הן נמצאות בכפות הרגליים.

כיצד הוירוס חודר לעור?

הוירוס חודר לעור בקלות רבה דרך “עור שבור”. לרוב, בעקבות חבלה, פצע, שריטה, הוצאת גוף זר מהעור, או כל טראומה אחרת לעור. במקרה כזה, הוירוס עלול לחדור לעור פנימה, מה שיגרום ליבלת להופיע. לפעמים, אחרי שכבר שכחנו את הפציעה, נציג לרופא העור יבלת, ורק ע”י שאלות מכוונות ניזכר שקרתה טראומה לעור.

גורם נוסף להיווצרות יבלת יכול להיות כתוצאה מנעליים חדשות או זוג נעליים שיוצר שיפשוף חוזר בעור, מה שמוביל למין “פציעה” שעלולה לגרום ליבלת.

לאנשים עם נטייה ליבלות בכפות הרגליים, מומלץ לעשות רוטציה בין שתי זוגות נעליים, כלומר לנעול זוג אחד ויום למחרת זוג אחר – לסרוגין, על מנת למנוע שפשוף באותו מקום יום אחרי יום. (הנעליים יכולות להיות מאותו דגם כיוון שבכל זוג נעליים, אף מאותו דגם המבנה יהיה מעט שונה, ולכן גם נקודות השפשוף)

יבלת? נעשה סדר בסוגי היבלות:

מהן סוגי היבלות הנפוצות ביותר?

  1. יבלת שטוחה – יבלות אלה נוטות להיות שטוחות יותר וחלקות יותר. מצד אחד הן קטנות יותר אך מצד שני נוטות להופיע בצרורות.
  2. יבלת תת ציפורן periungual – סביב הציפורניים במיוחד לכוססי ציפורניים, או כאלה שמתעסקים בעור סביב הציפורניים.
  3. יבלת פלנטרית בכף הרגל – השם נובע מהמילה הלטינית Plantar שמשמעו “של כף הרגל”. בשונה מיבלות אחרות בעקבות הלחץ המופעל כאשר דורכים על כפות הרגליים הן מתפשטות אל תוך העור.
  4. מולוסקום – מחלה ויראלית מדבקת במגע ונפוצה אצל ילדים. נגיף מולוסקום אינו קשור לנגיף הפפילומה אלא גורם ליבלות מסוג אחר ולכן הטיפול בו יהיה שונה.

מהי דרך הטיפול ביבלת?

הגוף שלנו מתמודד עם וירוסים באופן קבוע, כדוגמת: צינון, שפעת, CMV, ואפילו קורונה.
איך הגוף שלנו מתמודד עם וירוסים? ע”י המערכת החיסונית. מערכת החיסונית שלנו מזהה “פולש” ובאופן טבעי נלחמת בו. במצבים של מערכת חיסונית בריאה, בד”כ היא תוכל להתגבר עליו.

מאחר והיבלות הן ויראליות על מנת לטפל בהם יש לגרות את המערכת החיסונית. על ידי גירוי המערכת החיסונית נגרום לה להילחם בוירוס ולהיפטר ממנה. רוב שיטות הטיפול הלגיטימיות ישיגו את אותה המטרה: גירוי המערכת החיסונית להתמודדות מול הוירוס, בין אם מדובר בהקפאה בחנקן נוזלי או במריחת משחה עם חומצה, כולן מכוונות לגירוי המערכת החיסונית.

ישנה דרך נוספת לגרות את המערכת החיסונית במקום בצורה חיצונית – על העור, והיא על ידי דמיון מודרך – גירוי המערכת החיסונית מבפנים, ע”י חשיבה חיובית. (לחצו כאן לקפוץ לדרך הטיפול בעזרת דמיון מודרך)

בעברי, בתחילת שנות המרפאה שלי הייתי מטפל בשיטת הטיפול הנפוצה של הקפאה בחנקן נוזלי. כיום אני לא מקפיא יבלות בחנקן בכלל… משתמש בחנקן נוזלי כל יום, אך למטרות אחרות:) החיסרון ב”להקפיא” או “לשרוף” הוא, שבהרבה מהמקרים היבלות חוזרות ואף בצורה גרועה יותר והטיפול עצמו מלווה בכאב ולעיתים גם בצלקות. אין לי ספק שהשיטה שתכף אפרט היא השיטה האפקטיבית ביותר וללא כאב. אסביר איך השיטה עובדת.

ישנם ארבעה חלקי טיפול שתכף יפורטו, אך ישנם מטופלים שהחליטו לוותר על שלושת השלבים הראשונים ועקפו ישירות לשלב 4. בהרבה מקרים זה עבד גם בלי הציוד הרפואי אלא רק ע”י הדמיון המודרך.

הציוד הרפואי הנדרש (שלבים 1-3):
משחה בהכנה רוקחית המכילה 40% חומצה סליצילית (נדרש מרשם רופא), פלסטר (leukeplast) וסכין קילוף לעור (solingen pedi corn cutter) או פצירה ממתכת.

ארבעה שלבים לטיפול ביבלת:

  1. מורחים את המשחה המכילה 40% חומצה סליצילית על היבלות.
  2. לאחר מריחת המשחה על היבלות מכסים עם פלסטר לויקופלסט ומשאירים ל 24 שעות. ישנם פציינטים שמבצעים את הקילוף אחרי פחות שעות.
  3. לאחר 24 שעות, מורידים את הפלסטר ומגרדים בעדינות עם הסכין קילוף או הפצירה. לא לגרד לרמה של דימום, להפסיק שלב קודם. חוזרים על פעולה זאת בהתאם לצורך.
  4. דמיון מודרך, דמיון מודרך היא שיטה שמסייעת למערכת החיסונית להיפטר מוירוס.

איך עושים דמיון מודרך? לפני שהולכים לישון, כאשר שוכבים במיטה לדמיין את היבלות נעלמות. ניתן גם לדמיין את היבלות עפות ברוח, נעלמות עם גלי הים או עם העננים. אופציה נוספת היא “לדבר אל היבלות” כמה פעמים במהלך היום ולהורות שיעברו. כל השיטות האלה מגרות את המערכת החיסונית והיא זאת שתילחם ביבלות. כמו שמערכת החיסונית נלחמת ביתר הוירוסים השכיחים (כדוגמת: צינון, שפעת ואף קורונה). ככל שתבינו ותאמינו בשיטה יותר, כך היבלות יעברו מהר יותר, וזה בדוק!

כמה זמן לוקח עד שרואים תוצאות?
ראיתי טווח עצום של זמנים. החל מימים, עד שבועות או חודשים. היו לי מטופלים שהתקשרו אליי כעבור ימים ספורים בהפתעה גמורה שהיבלת כבר איננה, אבל הטווח משתנה בין מטופל למטופל. התמידו בשיטה, האמינו בה ותראו תוצאות.

כרופא עור, גם כאשר אני מסתובב ברחוב או הולך לאירועים אני נשאל שאלות רפואיות. פגשתי ידיד שביקש להראות לי נגע על היד שלו כבר למשך כמה חודשים, הסתכלתי, ואבחנתי את הנגע כיבלת ויראלית. הסברתי לו שהטיפול הוא ע”י גירוי המערכת החיסונית, בשילוב קילופים עדינים של היבלת (כמפורט למעלה) וכן את עיקרון הדמיון המודרך. האמת, שהוא היה סקפטי אבל בכל זאת סקרן לשיטה. התכוון ליצור קשר למחרת עם המרפאה ולבקש מרשם למשחה של החומצה הסליצילית. אך למחרת התקשר בהלם מוחלט שהיבלת התכווצה באופן משמעותי והחליט לאמץ רק את שיטת הדמיון המודרך! אכן, תוך כמה ימים היבלת חלפה לגמרי.

בעשרות השנים שלי כרופא עור ראיתי שזהו הטיפול האפקטיבי ביותר לאורך זמן. מטופלים רבים יישמו את השיטה וההצלחה היא כמעט 100%.

מחכים תמיד לשמוע מכם! מוזמנים לפנות אלינו, לכתוב אלינו ישירות למייל skincare@goldenhersh.co.il, לשוחח ב: 02-6540397, או להתעדכן בפייסבוק או באינסטגרם.

    תגובה אחת על הפוסט “יבלות בכף הרגל? יבלות בידיים? המדריך המלא מרופא העור להיפטר מיבלות ויראליות

    1. Pingback: חומצה סליצילית - Goldenhersh

    התגובות סגורות.

    נגישות
    לתחילת צ'אט
    היי, איך אפשר לעזור?