חשיבות ההזנה הנכונה לעור הפנים

קרם לחות. בואו נעשה סדר בכל השוק הרווי והאין סופי של תכשירי לחות לעור הפנים. כאן תמצאו מדריך לקביעת סוג העור שלי ולמה חשוב לשים לב בבחירת תכשיר לחות לפנים?  

איך בוחרים קרם לחות לפנים?

 יש מגוון רחב של תכשירי לחות. על מנת לבחור את הקרם המתאים ביותר נגדיר קודם את סוגי העור ואת אפשרויות הלחות הקיימות בשוק.

מה תפקידו של קרם הלחות?

  1. הענקת לחות  – התפקיד המשמעותי ביותר הוא להוסיף לחות ולהרוות את העור. 
  2. לכידת הלחות הטבעית בעור – משיכת לחות לעור ולכידתה על ידי מרכיבים כדוגמת הומקטנטים (humectants).
  3. טיפול בעור יבש – קרם לחות מונע ומטפל בעור יבש. 
  4. הגנה – מעניק הגנה לעור רגיש.
  5. מרקם – שיפור מרקם ורכות העור.
  6. טשטוש קמטוטים –  כתוצאה מיובש עלולים להיווצר קמטוטים בעור בוגר, השבת הלחות תוכל לטשטש את הקמטוטים. 

איזה קרם לחות הכי מתאים עבורך?

קרם הלחות המתאים ביותר תלוי בכמה גורמים כולל סוג העור, גיל, והאם יש רגישויות ובעיות עור נוספות כגון אקנה ורוזציאה. כדי לסייע בבחירת קרם לחות מתאים, הכנו עבורכם רשימת סוגי עור. כאשר קיימות בעיות עור רפואיות מומלץ להתייעץ עם רופא עור.

מהם סוגי העור? 

עור רגיל – עור רגיל הוא עור שאינו יבש מדי ולא שמן מדי. מומלץ להשתמש בקרם לחות שישמר את  הלחות הטבעית, על בסיס מים ולא שמנוני.

עור יבש – עור יבש נוטה להיות מתקלף, מגרד או מחוספס. כדי להשיב לחות לעור יבש, מומלץ לבחור בקרם לחות סמיך המכיל מרכיבים המסייעים בשמירת הלחות.

עור שמן –  עור שמנוני מבריק, הנוטה לאקנה. עור שומני עדיין זקוק ללחות, במיוחד לאחר שימוש במוצרי טיפוח לאקנה, שמסירים שומנים ומייבשים את העור. אם העור שמן, חשוב לבחור  בתכשיר לחות נטול שומן על בסיס מים. על מנת לדעת אם תכשיר הוא כזה יש לחפש את המילים (או הסימן) נטול שומן או אינו קומדוגני, מה שאומר שהוא לא יסתום את נקבוביות העור ויגרום לאקנה. 

עור מעורב – זהו סוג העור הנפוץ ביותר. בעור מעורב ישנם אזורים יבשים ואזורים שומניים. לדוגמה, המצח, האף והסנטר עשויים להיות שמנוניים ובו זמנית הלחיים יבשות. גם כאן נרצה לוודא שמשתמשים בתכשיר נטול שומן.

עור רגיש – עור שנוטה לגירוי, אדמומיות, גירוד ופריחות. במקרה של עור כזה חשוב לחפש קרם לחות המכיל מרכיבים מרגיעים, כגון תה ירוק ואלוורה. יש לשים לב שבוחרים בתכשירי עור עדינים שמצוין עליהם שהם היפואלרגניים, נטולי בושם ומיועדים לעור רגיש. כדאי להימנע ממוצרים המכילים חומצות, שיכולות לגרות את העור.

עור מתבגר – ככל שמתבגרים, העור נוטה להיות דק יותר, יבש יותר, פחות אלסטי ופחות מסוגל להגן על עצמו מפני נזקים. כדי לשמור על העור רך ולח מומלץ לבחור קרם לחות עשיר עם חומרים פעילים ובעל תכונות של משיכת לחות לעור ולכידתה. קרם לחות מתאים יסייע לטשטוש הקמטוטים.

כיצד להפיק את המיטב מקרם הלחות?

לפעמים יש צורך בניסוי וטעיה על מנת למצוא את הקרם המיטבי המזין את העור ונותן תחושה נעימה.

מומלץ לפתח שגרת טיפוח עור יומיומית פשוטה ועקבית:

  1.  ניקוי העור בעדינות וביסודיות בתכשיר ניקוי ומים חמימים
  2.  שימוש קבוע בקרם לחות בהתאם לסוג העור
  3. שימוש בתכשירים המכילים חומרים פעילים בריכוזים משמעותיים מבוססי מחקר. ישנם מוצרים רבים בשוק המשווקים חומרים פעילים אך בריכוז נמוך מידי בשביל להשפיע על העור. 
  4. שימוש בתכשירים אשר ברקיחת המוצר הייתה הקפדה על שימוש נכון ויעיל בחומרים הפעילים, לולא הקפדה כזו ניתן לפגוע באפקטיביות של החומרים הפעילים.
  5. שימוש בתכשירים עם חומרי גלם באיכות גבוהה.
  6. מריחת קרם לחות על העור אחרי שטיפתו – לאחר מקלחת או שטיפת הפנים מומלץ לנגב את הפנים בעדינות עם מגבת ומיד לאחר מכן כאשר העור עדיין לח למרוח קרם לחות. בעת הזאת העור לח ורווי יותר ולכן מריחת לחות “נועלת” את הלחות מהרחצה בעור ובכך משיגה פעולה כפולה: שמירת הלחות הטבעית פלוס תוספת קרם הלחות.

טיפים נוספים:

מומלץ לטפח את העור כבר מגיל צעיר על מנת להאט את קצב הזדקנות העור וכן להגן על העור מפני נזקי השמש שהוא גורם מאד משמעותי בהזדקנות ויובש בעור. 

בעור הפנים מומלץ למרוח קרם נטול שומן ובושם, לעומת שאר הגוף שבו ניתן למרוח קרם עבה יותר המכיל שומן. 

לקבלת עזרה בהתאמת תכשירים לסוג העור שלך אנחנו כאן! ליצירת קשר

    מחכים תמיד לשמוע מכם! מוזמנים לפנות אלינו, לכתוב אלינו ישירות למייל skincare@goldenhersh.co.il, לשוחח ב: 02-6540397, או להתעדכן בפייסבוק או באינסטגרם.

    התגובות סגורות.

    נגישות
    לתחילת צ'אט
    היי, איך אפשר לעזור?