כל מה שצריך לדעת על ויטמין C לפנים

הרכיב האחד שמהווה חלק חשוב בשגרת טיפוח עור. ויטמין C הוכתר כאחד מנוגדי החמצון הטובים ביותר. הוא מאט את תהליך הזדקנות העור ומבהיר ומוסיף זוהר לעור עמום וחסר ברק. מהם יתרונות ויטמין C לגוף ולעור? כל מה שצריך לדעת על שימוש בויטמין C לעור במאמר המלא.

מה זה בעצם ויטמין C?

ויטמין C (המכונה גם חומצה אסקורבית) הוא נוגד חמצון וחומר מזין חיוני. ויטמין C נחוץ ליצירת חלבון הקולגן, הנדרש לצמיחה ותיקון הרקמות בגוף, ושומר על נימי הדם והשיניים. 

גוף האדם אינו מייצר ויטמין C באופן טבעי, מקורות הויטמין C שהאדם צורך הם מפירות וירקות. ויטמין C מצוי במידה רבה בפירות וירקות. גם חלב מכיל ויטמין C, אך הוא נהרס בתהליך הפסטור. 

ויטמין C הוא גם חשוב וחיוני לעור. הוא מגן על העור מפני נזקי הרדיקלים החופשיים ומשפר את בריאות העור. 

בנוסף לתזונה עשירה בויטמין C, בעזרת תכשירי טיפוח לעור המכילים ויטמין C ניתן לספק את הויטמין C ישירות לעור. על מנת שהעור יפיק את התועלת המירבית מהויטמין C, חשוב לבחור בתכשירים המכילים ויטמין C בצורתו החזקה והמרוכזת ביותר. כמו כן בתרכובת המשמרת את יתרונותיו מכיון שלויטמין C יש נטייה לאבד מערכו בקלות.

ויטמין C לגוף

הגוף זקוק לויטמין C למטרות רבות. ביניהם: יצירת כלי דם, סחוס, שרירים ובניית הקולגן בעצמות. ויטמין C חיוני גם לתהליכי הריפוי של הגוף לאחר פציעה.

ויטמין C הוא נוגד חמצון (אנטיאוקסידנט) המסייע בהגנה על תאים בגוף מפני השפעות הרדיקלים החופשיים. רדיקלים חופשיים הם מולקולות המיוצרות כאשר הגוף מפרק מזון, נחשף לעשן, נחשף לקרינה מהשמש, נחשף לקרני רנטגן או ממקורות אחרים. רדיקלים חופשיים עשויים להשפיע על מחלות לב, סרטן ומחלות אחרות. ויטמין C גם מסייע לגוף לספוג ולאחסן ברזל.

מכיוון שהגוף אינו מייצר ויטמין C, יש להפיק אותו מתזונה. המקור היעיל ביותר לויטמין C הוא מפירות וירקות. ויטמין C נמצא בעגבניות, פלפלים, פירות יער, פירות הדר, תפוחי אדמה, קיווי, כרוב, נבטי בריסל, ברוקולי, תרד, כבד ועוד. 

רוב האנשים מקבלים מספיק ויטמין C מתזונה בריאה.

לבעלי חוסר בויטמין C, הוא זמין גם כתוסף תזונה, בדרך כלל בצורת כמוסה או טבליה.

ישנם מחקרים המראים  שתזונה עשירה בפירות וירקות המכילים ויטמין C, עשויה להפחית את הסיכון לסוגים רבים של סרטן, כגון סרטן השד, המעי הגס, ריאות וכן מחלות נוספות. 

כיצד ויטמין C מועיל לעור?

ויטמין C הוא תחנת כוח, עמוסה בכל כך הרבה יתרונות. הנה כמה מהיתרונות הרבים של ויטמין C לעור:

  1. התמודדות עם הרדיקלים חופשיים – אור שמש, קרני UV וזיהומים סביבתיים אחרים משפיעים על היווצרות רדיקלים חופשיים בעור הפוגעים בדרמיס. הדרמיס היא רקמת העור המעניקה לעור את האלסטיות, חוזק, מחסום הלחות, תפקוד התאים, מרקם העור וצבעו. ויטמין C הוא נוגד חמצון שתוקף ומנטרל את הרדיקלים החופשיים הללו ומגן על העור מפני פגעים סביבתיים.
  1. ויטמין C אנטי אייג’ינג – ויטמין C ממלא תפקיד מכריע בהרכבת הקולגן בגוף. קולגן הוא חלבון הבונה את תאי הגוף כולל תאי העור. כאשר ייצור הקולגן בגוף מואט, העור מתחיל לאבד מוצקות וגמישות ומתחיל לשקוע. מתחילים לצוץ קמטוטים וקווים הגורמים למראה עייף, ויטמין C מאיץ קולגן טבעי, המשפר את גמישות ומרקם העור. 
  2. עוזר להחלקת קמטים – ויטמין C הוא מרכיב רב עוצמתי במוצרי אנטי אייג’ינג רבים. ישנם מחקרים המראים ששימוש בויטמין C יכול להפחית את הופעת הקמטים בשימוש ממושך. 
  3. ויטמין C מרווה עור יבש – ויטמין C ונגזרותיו הם בעלי תכונות המחזקים את מחסום העור. כלומר, ויטמין C עוזר לעור לנעול את הלחות ומונע אובדן לחות מהעור. 
  1. ויטמין C מפחית כתמים כהים והיפרפיגמנטציה – היתרון הפופולרי ביותר של ויטמין C הוא תכונת הבהרת העור שלו. תכונות ההבהרה של ויטמין C משפיעות גם על כתמים כהים והיפרפיגמנטציה. ויטמין C מעכב את מסלול הייצור הלא תקין של פיגמנטים בעור (מלנין). הוא מסייע  באיזון גוון העור ומבהיר כתמים כהים, כתמי שמש, צלקות אקנה, פגמים והיפרפיגמנטציה עקב מלזמה. ויטמין C מבהיר כתמים כהים מבלי לשנות את גוון העור הרגיל.
  2. מפחית צלקות – ישנו מחקר המראה שויטמין C על העור הופך צלקות לפחות בולטות. 
מבצע!
מבצע!

מה חשוב בבחירת תכשיר ויטמין C

חשוב לבחור מוצר עוצמתי, סרומים עם ריכוז ויטמין C בין 10% ל -20%. נמוך מזה עלול לא להביא את היתרונות המובטחים, וגבוה יותר עלול לגרות את העור מבלי להביא ערך נוסף.

חשוב לוודא שבמוצר הייתה הקפדה מיוחדת על שימור יתרונותיו של ויטמין C, מאחר והוא חומר שמאבד מיעילותו בקלות.

לסיכום 

ויטמין C הוא אנטיאוקסידנט נהדר, הידוע בתכונותיו להבהרת והצערת העור. ויטמין C עלול לאבד מערכו במהירות ולכן מומלץ לבחור במוצר איכותי שנרקח בהקפדה לשמירה על סגולותיו של ויטמין C. 

    מחכים תמיד לשמוע מכם! מוזמנים לפנות אלינו, לכתוב אלינו ישירות למייל skincare@goldenhersh.co.il, לשוחח ב: 02-6540397, או להתעדכן בפייסבוק או באינסטגרם.

    נגישות
    לתחילת צ'אט
    היי, איך אפשר לעזור?